מהם היתרונות והחסרונות בהשכרת משאית לעבודה?

השכרת משאית לעבודה

בשנים האחרונות מיקור חוץ, השכרה וליסינג של משאיות הפך לשכיח הרבה יותר. הסיבה המרכזית לכך היא שרכישה ותחזוקה של משאית לעסק טומנת בחובה עלויות חד פעמיות ועלויות חודשיות גבוהות של תחזוקה.

במאמר זה אסקור את היתרונות והחסרונות בכל הנוגע לקנייה או להשכרה של משאית לעסק.

השכרת משאית לעבודה

מהם היתרונות והחסרונות בהשכרת משאית לעבודה?

שירותי השכרת משאיות עבודה לעסקים מאפשרים לבעל העסק ליהנות מהיתרונות הבאים:

  • התאמה אישית לנפח הפעילות – פעמים רבות, בעלי עסקים קטנים או בעלי עסקים שנמצאים בתחילת הדרך – לא יודעים להעריך בצורה נכונה את נפח העבודה שלהם. על ידי השכרת משאית לתקופה של ימים, שבועות ואפילו חודשים, בעל העסק יכול להתנהל ולאמוד על נפחי העבודה בצורה חכמה, נכונה ואחראית הרבה יותר.
  • עונתיות – פעמים רבות, הפעילות העסקית מושפעת מעונות השנה. לדוגמא, במהלך חודשי הקיץ, כמות ההובלות מכפילה ואף משלשת את עצמה מכיוון שפעמים רבות משפחות מעדיפות לעבור בחודשים אלה ולהתחיל את שנת הלימודים בעיר החדשה. במקרים אלה, כדאי להשכיר משאית לטווח קצר ובכך לחסוך את עלויות הרכישה היקרות של משאית שעומדת ללא שימוש במהלך שאר ימות השנה.
  • חיסכון בתשלומים השוטפים – השכרת משאית לעסק מאפשר לבעל העסק לחסוך את התשלומים השוטפים על ביטוח המשאית (ביטוח חובה ומקיף), אגרת הרישוי והרישיון.
  • שירותי אחזקה מלאים – בדרך כלל, שירותי ליסינג למשאיות כוללים שירותי אחזקה מלאים כך שבכל בעיה ניתן להיעזר במכונאי הרכב של החברה ולחסוך את עלות התיקון שיכולה להגיע לאלפי שקלים.
  • שירותי גרירה ורכב חילופי בשעת הצורך – כחלק מהשירות שניתן בחברת הליסינג, ניתן לקבל שירותי גרירה ומשאית חילופית במשך כל שעות היממה, 24/7 מסביב לשעון.

מנגד חשוב לזכור כי השכרת משאית דומה להשכרת דירה, בסופו של יום המשאית שייכת לחברת הליסינג ולא לבעל העסק.

לסיכום, שירותי ליסינג של משאיות לעסקים מאפשרות לבעל העסק להגיב בצורה מהירה ללקוחותיו, לגדול בהתאם לקצב העבודה בפועל ולחסוך בעלויות רכישה חד פעמיות ועלויות שוטפות של תחזוקת צי המשאיות בעסק.